Hop til indhold

Ingeborg


Bantus
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg tænkte at det var på sin plads, at Ingeborg fik sin egen tråd.

Ingeborg er en flat coated retriver som bliver 9 uger i morgen. Hun vejer ca. 6 kg.

Jeg fik hende hjem i går, og har 12 dages ferie lige nu, så har jeg 4 dages arbejde, og efterfølgende 17 dages ferie. Så det er helt perfekt.

Hun er en hvalp med mod på det meste. Hun har ikke pevet en eneste gang siden at hun er kommet med mig hjem, og sov også så fint i nat. Vækkede mig da hun skulle ud og tisse, og har hele dagen gået til døren og pevet når hun har skullet ud at lave. Synes det er så flot af så ung en tæve.

Så har vi trænet kort i måske 3 minutter, bare lige for at øve at klikkeren er positiv.

 

Hun virker hurtig og lærenem.

 

Bananna på den anden side er ikke så imponeret over hende, men det skal nok komme.

Vi har været ude at gå en lille tur, og hun er så fin til at have sele på, tiltrods for at hun ikke havde prøvet det før. Hun bider i sit legetøj, men ikke i hænder og fødder som Bananna gjorde da hun var hvalp. Hun forstår hvad nej betyder, og holder mig at bide i f.eks. sofapuden hvis jeg siger nej.

 

Til August skal vi begynde på hvalpeskole, det glæder jeg mig til. En af hendes brødre er tilfældigvis kommet til at bo i byen lige ved siden af, som ham skal vi mødes med, så de kan få krudtet noget energi af sammen.

IMG_3187-2.jpg

IMG_3170.jpg

IMG_3098.jpg

IMG_3116.jpg

IMG_3132.jpg

IMG_3113.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have alle sammen, jeg har lykkeligt glemt hvordan det er at have hvalp, alt det med spisning 3 x om dagen, vejning af mad osv. Vi var lige ude at gå, eller gå er vel så meget sagt. Jeg havde en hund der slog kolbøtter det meste af turen, Bananna synes simpelthen at hun var for latterlig! hahaha. Det var nu meget sødt.

 

På mandag skal vi mødes med hendes kuldbror, det skal nok blive godt. Og så om to uger kommer dyrlægen. Det er altså skønt at have en dyrlæge som kører ud, det gør det lidt lettere synes jeg.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er 2. nat gået. Hun sov fra 23 -6 så var vi lige ude en tur og tisse og få et fodersøg. Hverken Bananna eller jeg er morgenmennesker, så Bananna blev bare inde og sov videre. Lidt problemer med at få hende til at falde i søvn igen. Men det blev klaret med noget tørret lam, og så lå hun ellers i sin kasse og tyggede på det, og så kunne jeg sove videre til kl 9 :-)

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have. Det går stadigvæk stille og roligt.

 

Ingeborg sov fra kl 22:30 til 7 i morges, og derefter lige ud i igen, få et fodersøg og så i seng igen.

 

Hun har været alene hjemme i dag i 1 time, og det er bare gået så super fint. Hun lå og sov da jeg kom hjem, og da hun så mig, kom hun til at tisse på gulvet. Men ellers så havde hun ikke lavet noget. Dygtig lille pige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...