Hop til indhold

Hvilke unoder tillader du?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Inspireret fra en anden tråd, der efterhånden har udviklet sig til "det gør mine hunde når der kommer gæster", vil jeg gerne høre hvilke unoder du tillader din(e) hund(e)?

 

Bella er, hvis jeg selv skal sige det, temmelig velopdragen. Alligevel har hun ret mange unoder. De tillades ud fra tanken om, at man aldrig kan få en 100% perfekt hund, og at man som hundeejer er nødt til at vælge sine kampe. Dét og så at adfærd der udspringer af glæde og ivrighed tillades hjemme hos os. Dorit er egentlig ikke velopdragen, men hun kopierer Bella meget, så de fleste af hendes gode vaner, har hun selv fundet ud af.

 

Bella hoppe op i hovedet på kendte gæster. Hun slikker dem i hovedet, og kræver at de nusser hende på maven så snart hun smider sig ned. Hun har også et ivrighedsskrig, som hun flittigt benytter når hun mener at hun skal arbejde, og det hele går for langsomt. Og så tigger hun godbidder fra slikskuffen hver gang nogen er i nærheden af skuffen. Hun tigger på et rigtig sød måde, hvor hun dutter skuffen, bøjer hovedet ned og kigger op med bedende øjne:lun:

 

Dorit er lidt værre..... Hun gør helt vildt i haven når hun får legekammerater på besøg, både mennesker og dyr. Hun hopper konsekvent op af alle hun vil hilse på, og får hun ikke den krævede opmærksomhed, napper hun folk i haserne. Hun tigger når vi spiser - lægger sig på ryggen og stritter med benene, mens hun knurrer sin mærkelige lyd. Hun laver en pokkers ballade når vi børster tænder, og for at få ro, får hun en tandbørste eller et gevir at gnaske i. Når hun vil have opmærksomhed om aftenen, hopper hun på os (mænd hoppes konsekvent i skridtet:lol:) og larmer. Hun graver tyggeting ned, op, ned og op før de spises. Og så har hun ressourseforsvar overfor alle andre hunde end Bella.

 

Begge jager fugle og katte i haven. Særligt katte får læst og påskrevet, hvis de mener at de skal ind over matriklen (eller hvis de er på plankeværket ind til naboen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen overhovedet!

 

Nej, Buster har vist en del unoder eller vil snarere betegne dem som små hyggelige laster.

 

Buster elsker når der kommer gæster, de kommer selvfølgelig kun for at besøge ham. Han bliver simpelthen så ivrig, han hopper ikke decideret op ad folk, men vælter alle sko af bare iver og så bliver der ellers danset af bare glæde. For mindre hundeglade folk, kan det nok virke lige voldsomt nok.

 

Han tigger lidt, ikke v bordet, men i køkkenet når der laves mad, især hvis vi er på besøg hos andre (familie), hvor der jo oftest altid er faldet noget af, fordi folk ikke kun stå for hans skønne øjne og små serenader - min tante kalder ham Pavarotti :-).

 

Han må være i aller møbler på eget tæppe, bortset fra en lænestol jeg har arvet fra min mor. Har dog længe haft mistanke om, at han ligger der når jeg ikke er hjemme pga mange hår i stolen. Har enkelte gange grebet ham i det, hvorpå jeg sendt ham ned fra stolen. Men altså, hvorfor ikke have lov at ligge i stolen, så nu lægger jeg tæppet over stolen - vil han gerne ligge der, så skal han have lov til det :-).

 

Der er sikkert mange andre unoder, men synes faktisk han er meget velopdragen og ikke spor problematisk at have mad: han jager ikke dyr, slet ikke katte, er glad for børn, gør meget sjældent, kan lide at køre både i cykel, bil og tog - kort sagt en perfekt lille Rullesteg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen!

 

Ikke fordi mine hunde er specielt velopdragne i andres øjne, men det de gør generer ikke mig.

 

De hopper op, gør af gæster, ligger i sofaen, tigger mad, stjæler sko og strømper og sikkert meget andet uopdragent :-)

 

Uh ja! Vi har efterhånden ikke et sæt ens strømper i huset efter Dorit er kommet til. Hun ødelægger dem ikke med vilje, men stjæler konsekvent én strømpe, og ligger så og sutter på den:vedikke: Når den er godt gennemsuttet, gemmer hun den et sted, typisk mellem sofapuderne eller i sit bur:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie er snart 7 måneder, så der er stadig mange ting hun skal lære. Jeg tror hun er ved at være lidt pre-teenager, og vores tålmodighed bliver afprøvet.

 

I går aftes havde hun lagt sig ved siden af sengen, som hun plejer, og lyset blev slukket. Så begynder hun at rumstere lidt og vi tænker, at vi hellere må tjekke, hvad hun laver. Da lyset bliver tændt kan vi se, at hun har stjålet en strømpe fra stolen, som hun bærer over til tæppet og bruger som hovedpude :hjerte:.

 

Ellers giver hun sig gerne til at hyle af gæsterne, hvis de ikke lige snakker med hende hele tiden, jeg må indrømme at jeg synes, det er lidt sjovt og sødt.

 

Vi har selvfølgelig planer om, at hun skal blive meget velopdragen, ligesom hun heller ikke skal være i sengen (altså lige indtil vi fandt ud af, hvor hyggeligt det er for et par uger siden :roll:). Men jeg kan mærke, at jeg ikke har lyst til at dræbe hendes sjove initiativer - lidt sjov skal der vel være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie er snart 7 måneder, så der er stadig mange ting hun skal lære. Jeg tror hun er ved at være lidt pre-teenager, og vores tålmodighed bliver afprøvet.

 

I går aftes havde hun lagt sig ved siden af sengen, som hun plejer, og lyset blev slukket. Så begynder hun at rumstere lidt og vi tænker, at vi hellere må tjekke, hvad hun laver. Da lyset bliver tændt kan vi se, at hun har stjålet en strømpe fra stolen, som hun bærer over til tæppet og bruger som hovedpude :hjerte:.

 

Ellers giver hun sig gerne til at hyle af gæsterne, hvis de ikke lige snakker med hende hele tiden, jeg må indrømme at jeg synes, det er lidt sjovt og sødt.

 

Vi har selvfølgelig planer om, at hun skal blive meget velopdragen, ligesom hun heller ikke skal være i sengen (altså lige indtil vi fandt ud af, hvor hyggeligt det er for et par uger siden :roll:). Men jeg kan mærke, at jeg ikke har lyst til at dræbe hendes sjove initiativer - lidt sjov skal der vel være.

 

Præcis:lun: De er så søde når de er småfrække:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle ting, som jeg er ret sikker på, at nogle mennesker ville kalde uopdragne, som jeg aktivt ønsker (som fx at hoppe op. Jeg elsker når de står og hænger op af mig og bruger det i belønningsøjemed. Så klart nok, så gør de også det ved fremmede. Heldigvis er næsten alle mennesker vi har noget at gøre med hundefolk, så de oplever meget sjældent sure miner over det. Plus de respekterer at blive bedt om at gå ned).

 

Der er også ting, som jeg nok ville kunne træne dem fra, hvis jeg gad smide lidt arbejde i det - men som jeg åbenbart ikke synes er slemt nok til at jeg gør det :roll: som fx over-iver når der kommer gæster. Karla skriger vitterligt når hun opdager det er nogen hun kender - ikke vov men skrig!

 

Det eneste som jeg virkelig ikke vil have og som jeg arbejder konstant med er gøen i haven! Jeg kan ikke have det! Det var ikke et problem da jeg kun havde Karla, hun respekterer et nej og i vores gamle have havde hun helt styr på reglerne. Den nye have er noget helt andet! Her kan hun patruljere en stor grund med hække på alle sider, som hun kan se igennem. Johna er en lille medløber, af den værste slags. Hun aner ikke hvad de gør af, men får hun først startet er det svært for hende at stoppe igen... Så det er en næsten daglig påmindelse der kræves der. Især når naboens katte er i deres have :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok lidt modsat mange herinde. Mine hunde prøver jeg at lære, hvad jeg og mine gæster ville kalde gode manerer. Altså prøver jeg at få den til at være venlige uden at være så vilde at gæster kan føle sig generet. Bonnie hopper ikke op af nogen med mindre hun er inviteret. Maggie gør endnu, men det skal vi nok langsom vænne hende af med, så hun kun gør det på opfordring.

 

Hundene gør, når folk kommer, men stopper hurtigt igen og kort efter folk har sat sig ligger hundene sig også roligt ned medmindre gæsterne ligefrem inviterer til at snakke. Vi tillader ikke (aldrig) vild leg indendørs, men gerne i haven og har vi gæster som gerne vil lege eller arbejde med hundene går vi en tur ned på engen, hvor vi leger/træner lidt. Især børn er overrasket over at man kan samarbejde så meget med hunde og flere af dem som besøger os, vil meget gerne med en tur på engen med hundene.

 

Så får børnene lov at smide dummyer og bestemmer hvilken hund som skal hente osv. Det er rigtig hyggeligt. Hundene har mange venner.

 

Vores gæster siger ofte: "Havde bare alle så søde og velopdragene hunde, var det jo meget mere behageligt".

 

Vi har også visse gæster, hvor jeg er nødt til at lukke hundene væk. Gæster det ikke kan forstå, at vi ikke hidser hundene op indendørs, at vi ikke fodrer hundene ved spisebordet, at vi ikke inviterer hundene op i møblerne. Det er som oftest mennesker der EEEEELLLLLLSKER hunde - og når de finder ud af at det går (lidt) udover hundene, hvis ikke gæsterne overholder husreglerne, finder de ud af det :-) - for det er så synd for hundene. når jeg lukker dem ud i hunderum og løbegård!

 

Så unoder jo, Bonnie farer rundt som en vild tornado hver morgen (nærmest tvangsagtigt), når vi skal ud og gå og de vil også gerne trække for meget i linen på vej ned til engen om morgenen. Så vil Maggie meget gerne slæbe kviste med tørre blade ind i huset (jeg vil gerne bytte med en hundekiks), hvilket betyder at vi ikke har ret mange grene i haven, Maggie har samlet dem :-). Maggie tisser en smule når hun hilser på folk - det er ikke ualmindeligt for Spaniel hvalpe, men stoppe sædvanligvis senest ved første løbetid. Bonnie vil stjæle Maggies tygge ben hvis Maggie forlader dem bare et øjeblik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sætter ikke ret mange krav for alle mine kræ, det der ingen af os der gør, men man må ikke gå på bordene

IMG_7482.jpg

(gør de når de tror man ikke kan se det)

 

 

man må ikke stjæle mad

JettesIphone8140.jpg

(hvis menneskerne ikke tager en på fersk gerning, så det jo faktisk ikke sket?)

 

 

man må ikke gø i haven (det gør de dagligt og bliver kaldt ind)

 

 

og man skal ligge/sidde/stå stille når de bliver groomet

IMG_8880.jpg

(hvilket de gør)..

 

 

De er ikke destruktive, hvilket egentlig er, hvad jeg ville se som decideret uartigt.

 

Hoppe op generer mig ikke, synes egentlig det ret hyggeligt :genert: så jeg gør ikke rigtig noget ved det. Jeg prøvede en periode for jeg synes egentlig det lettere pinligt med sådan poteprint på andre mennesker, men det blevet til kompromis, at man ikke får godbid når man hopper op :mrgreen: Og det sker nogenlunde aldrig at det fremmede der får potepletter på bukserne sååå :lol:

 

Echawa går total apeshit agurk i lykkerus når der kommer gæster, men det gør der altså kun max en gang om måneden, så selvom det irriterende, så gider jeg virkelig ikke gøre noget ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg tror sør'me at jeg har en kedelig hund :hmm: Han laver ingen unoder :engel: og er faktisk altid rolig, og nem at have med alle steder.

 

Han hopper ikke op (er ikke nødvendigt når man har den størrelse) og han gør sjældent, og kun hvis der er en grund. F.eks. larmer han når nogen kommer ved døren, men så snart vi har lukket op tier han stille, for så har vi jo styr på sagerne. Har vi gæster forsøger han tit at få opmærksomhed, men hvis de ignorerer ham går han hurtigt hen og lægger sig.

Når børnebørnene spiller bold i haven kommer han med sin egen bold og vil gerne være med - men kunne ikke drømme om at snuppe deres. Vi har fra han var helt lille altid sørget for at han kunne være med i deres leg, men uden at "drille".

 

Han tigger når vi er i køkkenet, men det har vi jo selv lært ham :vedikke: - når nogen går i køkkenet er han der som et lyn, i håb om at der "falder" noget ned fra køkkenbordet (hvilket der jo så tit gør).

Og så jager han harer! Katte og fugle kan være i fred, men harer skal jages.... det får han så lov til. Han er for stor og tung til at kunne løbe dem op, og så er han lidt dum :shock: for hvis haren stopper op og sidder stille, så kan han pludselig ikke huske hvorfor han løb der, og så vender han om.

Han gør tit på træningsbanen, vogter-genet fornægter sig ikke, så han skal lige fortælle hvis der kommer nogen eller der er hunde der løber rundt - men det må han gerne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine bliver meget vilde eller jeg vil jo kalde det glade når der kommer gæster, og jo der er de nok lidt uopdragen ikke at de hopper op, jo Zeus kan godt finde på det hvis de har noget med i hånden det må han bare se :oops:

 

Men de læner sig op af folk og er meget anmassende, på ikke-hunde-folk vil det virke temmelig irreterende - det gør det så hos et par der kommer her, dog ikke så tit, de kan ikke lide hunde - og som regel lukker jeg dem så i deres bryggers imens de er her. For de kan virkelig ikke lide deres "voldsomme" måde at være på - men de er glade og det vægter jeg højt ;-)

 

De ødelægger ikke noget men Zeus render med alt, tøj især strømper han gemmer dem bare - og kan han finde en strømpe og vise gæsterne lige i deres hoveder er det bare det bedste.

 

Walther går ikke særlig pænt i snor, pænere uden men det er bare ikke så tit... Zeus går temmelig pænt i snor så der er de heller ikke så velopdragen.

 

Walther hopper ikke op - tror ikke han kan :-) men Zeus gør og hos mig er det virkelig tit, men jeg elsker det, når han hopper op med forbenene som snart når mine skuldre og ligger sit sorte hoved ind til mit brystkasse og kigger mig i øjnene med de kul-sorte øjne det er det vi kalder "Zeus gir du et kram" :oops: og det er nok ikke i alles øjne særligt smart men det er dejligt at få et sådant kram.

 

Er jeg ikke til stede i et rum og der er mad tager Walther det ikke, men det gør Zeus. og det kan vi være sikre på!

 

Men ærlig så burde jeg nok få dem til at være lidt mere stille og rolige når der kom gæster :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man overtager en gammel genbrugshund der har været "vandrepokal", følger der nogen vaner med. Mine hunde må naturligvis ikke tage fra bordet. Da gamle Blistay flyttede ind, oplevede jeg at han ved morgenbordet rakte sin lange snude ind og ville tage æggebægeret med skaller. Jeg stoppede ham, men der var oprør i de gamle øjne, som ville han sige "Det må jeg godt!" Det fik han så lov til efterfølgende, og han gør det på en så erfaren måde at han må have haft lov til at gøre det en gang tilbage i tiden: En hjørnetand ned i æggebægeret, og så lukke sammen så hjørnetanden i underkæben trykker på undersiden, og så bærer han afsted, og spilder intet.

Link til indlæg
Del på andre sites

De er ikke destruktive, hvilket egentlig er, hvad jeg ville se som decideret uartigt.

 

Synes det dér var ret fornuftigt formuleret. :5up:

 

Iso har sikkert masser af det nogle ville kalde "unoder". Men det er jo ting jeg synes er ok. Jeg tænker lidt som MiniBillen - så længe det ikke er destruktivt, eller kan udvikle sig til noget dårligt/dumt/farligt, så ta'r jeg det ret koldt. Men jeg har da også lært hende at f.eks. lægge sig ned og forholde sig i ro, så hun går aldrig helt over gevind, det får hun ikke lov til. Men hun springer op, trækker i snoren, hun kan godt tigge ved bordet (men gør det kun ved gæster), ligger i alle møbler osv. Hun har også trænet mig til at gi' hende aftengodbid og "når-mor-går-på-arbejde-godbid", og er vist ved at udvide det til også en eftermiddagsgodbid. Alt sammen ting jeg har tilladt, så jeg vil jo ikke selv kalde det unoder... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme må man det meste... Men de har dog en virkelig dårlig vane med at stjæle Mads' brugte strømper og hygge-tygge og putte med dem :slem: Det er svært at vende dem af med, for det er som regel når de er alene hjemme de gør det. Det er ikke en ok unode, men på den anden side er det ikke det værste der kan ske - Så må manden jo have nogle nye strømper i ny og næ :-)

 

Vores hunde er også små og hopper derfor også op af folk. Vi synes selv det er hyggeligt (når vi altså ikke liiiige har taget pænt tøj på fordi vi er på vej ud), men det er tydeligt at ikke alle vores gæster er begejstrede. Men det er vores hus og vores hunde, så det er der altså ikke noget at gøre ved - Har tidligere understreget for en veninde at vores hunde bor her og til hver en tid vil blive prioriteret over gæster.

 

Futte glædestisser, især når vi får gæster. Han er godt 4 år nu og det ser ud til at fortsætte. Engang troede vi at han ville gro fra det... Men nu råber vi bare "Du må ikke hilse på ham!!!! Han TISSER!!!" og så plejer de fleste meget hurtigt at trække hænderne til sig og det er efterhånden sjældent at vi bliver forlegne over tis på bukser og strømper. Vi har forsøgt at aflede ham ved at give tygge-godbidder eller lukke ham i haven, men vi er nok bare kommet frem til at det er ok, fordi han jo bare er så skide glad i låget (og fordi det andet ikke rigtigt hjalp fordi han stadig var overglad når han skulle hilse)

 

Lilys værste unode er at hun er selektivt renlig... Hun kan sagtens finde ud af at hun skal tisse og pølle ude, men nogle gange gider hun simpelthen ikke ud (sukkerhunde smelter i regnvejr) eller hun har for travlt med at lege når hun er ude, så hun ender med at gøre det hele så snart hun er kommet ind igen. I stedet for at blive ved med at ærgre os over det har vi valgt at lave hundebakke til hende (støvlebakke med aviser i).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med at hilse på gæster, er det nok heller ikke alle, der synes er en skøn oplevelse hjemme hos os. Oluf er stadig overdrevent hvalpeglad (han er 3 år...), og Vinnie insisterer på sit faste hilseritual, hvilket er først at snuse personen i ansigtet (dog ikke slikke, hvilket de fleste er taknemmelige for), og derefter zoome direkte ind på skridtet. Mandlige besøgende bliver nærmest løftet op og får en ridetur på hendes snude. Det sorterer i hvert fald de svageste fra ;-)

Overlever gæsten de indledende manøvrer, kan han til gengæld være i fred for Vinnie resten af tiden, da hun hurtigt mister interessen. Oluf derimod klæber sig op ad især kvindelige gæster, og forventer ubegrænset nusning.

 

De tigger - det meste af tiden på nogenlunde høflig afstand, men Vinnies snude er i bordhøjde, og det benytter hun sig gerne af, med fine muleaftryk tegnet i savl på dugen som resultat. Vi har ikke ret tit spisende gæster...

 

De har selektiv hørelse. Hele sommeren har vi haft et fint ritual med at de fik lov til at komme med ud i forhaven uden snor, og de har fint holdt sig på egen grund - indtil en dag, hvor de åbenbart mente at de havde fået lullet mig tilstrækkeligt i søvn til at de kunne stikke af i hver sin retning. Efter aftale, er jeg sikker på :evil:

 

Mindre unoder, som næsten ikke er unoder, men som vi bare lever med: Meget våd nydelse af tyggeben i min seng. Sorte mudrede hundepoter tværs over gulvet i hele vinterhalvåret og på alle regnvejrsdage. Vinnie der vækker mig hver nat, fordi hun absolut skal tisse - hvorefter hun gør det på terrassen lige foran døren, så der lugter af tis i hele huset når havedøren står åben. Jeg tror jeg er den eneste på vejen, der "vasker gulv" på terrassen :roll: Til gengæld kan ukrudtet ikke gro mellem fliserne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den eneste unode som jeg gerne ville fjerne fra sassy er at hun er meget verbal. Altså brøler hun "RØVHUL" når hun ser andre folk og hunde og i bund og grund mener hun bare "HEEEEEEJJJJ HAAALLLOOOOOO HILS PÅ MIIIIGGGG!!" men det tolkes ikke altid sådan.

 

Derudover hopper de op og fjoller og trækker i snoren og er som mange hunde er flest og det er ok hvis bare de ikke trækker mere end jeg kan holde til ;)

De bider ikke og vi kan stole på dem lige så langt hen af vejen som vi kræver ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hunde har ret frie tøjler - og nej jeg synes ikke de er uopdragne, hvis jeg syntes det var unoder og var træt af det, så ville jeg jo lære dem at lade være. Jeg synes det er MEGA hyggeligt at de ved at de må og kan vise os hvad de gerne vil, og bliver lyttet efter, og at de gerne må vise når de er glade osv. og ikke blot skal afvente at vi giver dem lov-agtigt.

 

Herhjemme hoppes der op, også af gæster og især gæster de kender, de bliver mere eller mindre overfaldet. Camy vil SÅ gerne vise sko frem, det må hun gerne (hun gnasker aldrig i dem, går kun og viser dem frem - maaajet stolt!), de slikker på os, brokker sig hvis de mener vi ikke får lettet røven og kommer ud på tur, Liva især brokker sig HØJLYDT hvis hun mener hun skal have noget opmærksomhed, Zazu og Ayo smider ofte en pote i hovedet af mig om natten hvis de enten vil under dynen eller stjæle min hovedpude.

 

Og så var der engang hvor vores sofaer stod i vinkel - nu står de overfor hinanden. Og det syntes Zazu åbenbart var dumt, for så kunne man ikke længere gå direkte fra sofa til sofa - men så var det jo at hun fandt ud af at man kunne lige hurtigt smutte hen over sofabordet. Først ignorerede vi det egentlig, fordi vi tænkte at det var nok bare lige en fiks idé og det gik nok over - men så opdagede de andre at Zazu ikke fik et nej, og så havde vi pludselig fire hunde der krydsede hen over sofabordet for at skifte sofa :lol::genert: og ja det gør de så endnu :engel: men altså hvis man tænker på at de fleste af dem har ledproblemer så er det jo faktisk en ret god ting at de får langt færre hop op og ned af sofaen på den måde jo... :mrgreen::oops: hø hø.

 

Gøen i haven tillades dog IKKE! De gør det stadig, de er ikke bomstille - men de er blevet rigtig gode til at ignorere mange ting og er vi ude sammen med dem kan de let stoppes, og ellers kommer de også når de bliver kaldt ind - så det er ok for os :5up:

 

 

 

Helt ærlig så ville jeg syntes det var dødkedeligt hvis jeg havde hunde der bare kom luntende og knap vise begejstring når jeg kom hjem og som ellers bare lå og afventede at blive taget kontakt til/at der skete aktivitet el.lign. Jeg elsker at vores hunde viser DERES personligheder, og ikke bare er som vi diktere. Jeg synes det er fantastisk at de viser begejstring når de er glade. Jeg bliver selv SÅ glad. :lun: Og jeg elsker at blive overfaldet af dem når jeg kommer hjem. Og jeg elsker når de kommer hen og hopper op og stiller sig op af mig for at blive snakket med :lun:

 

Og på trods af overstående ting så er de vildt gode til at falde til ro når vi har gæster - altså de gøer når der kommer gæster, men det er mest Zazu & Liva fordi de er lidt usikre på gæsterne, så det er fair nok - men lidt tid hvor jeg sætter mig med godbidder og får dem til ro, så plejer der er være ret fint ro på dem. Og så ligger de sig egentlig bare hen i sofaen/leger lidt/tygger i et gevir el.lign og passer sig selv. Det er ikke dér hvor de tigger opmærksomhed el.lign. De tigger ikke efter mad heller og hopper ikke op af gæster o.lign. når de sidder ved bordet fx. Så faktisk (på trods af alt overstående :mrgreen:) så får de næsten altid ros af vores gæster for at være så søde og rolige :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har mange unoder, og jeg nyder dem alle, men det er rart at se at jeg ikke bare er en inkompetent hundeejer der forsøger at feje det ind under "at det jo er hyggeligt at hun får mig til at grine hver dag", men at der rent faktisk er rigtig mange af jer andre der har det på præcis samme måde og det bekræfter mig i at det er hyggeligt og at vi ikke vil undvære det :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har mange unoder, og jeg nyder dem alle, men det er rart at se at jeg ikke bare er en inkompetent hundeejer der forsøger at feje det ind under "at det jo er hyggeligt at hun får mig til at grine hver dag", men at der rent faktisk er rigtig mange af jer andre der har det på præcis samme måde og det bekræfter mig i at det er hyggeligt og at vi ikke vil undvære det :lun:

 

Dengang jeg lige var startet til træning med Bella, og hun bare var en skør lille bandit, havde vi sommertræning sammen med alle de garvede. Vi skulle så stå på række og kaste hver vores spport ud, og så skulle hundene efter tur apportere deres egen. Vi var vist eneste hvalp til træning den dag, og vi slap for at apportere og skulle bare kigge på. Vi stod mellem en (i mine øjne) super dygtig og veltrænet schæfer på den ene side og ditto lab på den anden. Da hende med schæferen sender sin hund ud efter apporten, skrider den i en anden retning, og tager nabo-labben plus en lab mere med sig, og hundene blæser afsted og hopper ud i en sø hvor de har den vilde fest:sjov: Ejerne forsøger at kalde hundene ind, men det gad de overhovedet ikke. Der gik vel omkring 10 minutter før alle hunde var på land igen:klap:

 

Efterfølgende spurgte jeg hende med schæferen om det, og hun sagde "hvis de ikke fandt på sådan nogle ting, var de jo maskiner, ikke hunde":lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis sheila får flere og flere. Hun tager mad fra sofabordet eller plager meget ihærdigt hvis hun ikke får lov. Hun gør af en når man har glemt at hjælpe hende med ovenpå eller omvendt. Hun nægter at blive lukket væk, så gør hun også og generelt gør hun hvad der passser hende og protestere hvis man nægter hende.

 

Og det hele griner jeg bare af for det meste fordi hun er så sød ig klog og gammelmor agtigt:hjerte:

 

 

Mysla gør selvfølgelig men det synes jeg ikke man på den måde kan sige er en uvane.

 

Hun springer en sjælden gang op af gæster men mest af mig når hun bliver rigtig glad og det må hun gerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dengang jeg lige var startet til træning med Bella, og hun bare var en skør lille bandit, havde vi sommertræning sammen med alle de garvede. Vi skulle så stå på række og kaste hver vores spport ud, og så skulle hundene efter tur apportere deres egen. Vi var vist eneste hvalp til træning den dag, og vi slap for at apportere og skulle bare kigge på. Vi stod mellem en (i mine øjne) super dygtig og veltrænet schæfer på den ene side og ditto lab på den anden. Da hende med schæferen sender sin hund ud efter apporten, skrider den i en anden retning, og tager nabo-labben plus en lab mere med sig, og hundene blæser afsted og hopper ud i en sø hvor de har den vilde fest:sjov: Ejerne forsøger at kalde hundene ind, men det gad de overhovedet ikke. Der gik vel omkring 10 minutter før alle hunde var på land igen:klap:

 

Efterfølgende spurgte jeg hende med schæferen om det, og hun sagde "hvis de ikke fandt på sådan nogle ting, var de jo maskiner, ikke hunde":lun:

 

Præcis, og det er jo netop de sjove påfund der gør at vi som ejere pludselig genvinder gejsten efter en ellers hård dag :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...