Hop til indhold

Mit værste mareridt...


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Mit værste mareridt er desværre en realitet. Inca har sprunget sit korsbånd i venstre bagben :cry::cry::cry:

 

Det skete søndag aften. Min kæreste, Inca og jeg havde været på Damhusengen og leget stille og roligt, vi hilste kort på en fransk bulldog og gik hjem. Men 300 meter hjemmefra kunne jeg godt se hun begyndte at gå skørt, som om hun tog knæet ud til siden og haltede let.

 

Vi ville så se om det blev bedre i løbet af natten, men i går morges var det ligeså slemt, hvis ikke værre. Min dyrlæge havde desværre ikke en tid før i dag, men afsted kom vi.

 

Efter Inca var blevet sederet kunne dyrlægen klinisk konstatere at korsbåndet var helt overrevet. Vi snakkede operation, men dyrlægen ville lige tjekke hofter også, så ind til røntgen røg Inca, mens jeg sad i venteværelset og håbede på et godt resultat.

 

Men heller ikke der var der noget godt at sige :cry: D/E hofter og let slidgigt i begge to.... Dyrlægen snakkede om den lange genoptræning, risikoen for at det andet korsbånd også ryger, de dårlige hofter, alt i alt en virkelig dårlig prognose, men jeg ved at jeg vil gøre ALT for mit lille skinkedyr, og jeg skal snakke dato for operation med en ortopædkirurg i morgen.

 

 

Hvorfor lige Inca?! :megaked: Jeg frygter bare at hendes livsglæde og gnist i øjnene langsomt forsvinder, at hun aldrig kommer til at lege igen, at hun skal dø under operationen, årh alle de tanker :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej nej for pokker. Det er bare slet ikke fair.

Kæmpe stor krammer herfra.

Det SKAL gå, det skal det altså bare. Skinken skal jo leve mange år endnu.

God bedring med hende.

 

Hun skal jo blive mindst 20, det har vi jo aftalt mig og hende :megaked: Og mange tak, også til jer andre.... Det er fandme hårdt og oveni er min far (stadig) indlagt på intensiv på Herlev og får dialyse og har maveinfektion og pis og lort, nogle gange kommer det hele åbenbart på én gang... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en veninde, som har en ruhåret hønsehund der sprang korsbåndet i en alder af 1 1/2 år. Den blev opereret og gik til genoptræning bl.a. i waterwalker. Den løber nu frisk omkring og er snart 6 år - når den ind imellem viser tegn på "træt" bagben får den akupunktur og massage og er så klar igen.

 

Det var en hård tid da den ikke måtte løbe og kun luftes i snor, men derfra gik det godt!

 

Held og lykke med din hund, håber alt går som det skal.

 

Ser lige du bor i Valby - lov mig du ikke lader Kbh.Dyrehospital operere....hvis du vil vide hvorfor kan jeg skrive det på en privat besked.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

 

Hvor er det synd for jer.

 

Hvis det kan trøste lidt, så blev min Sadie opereret for det samme i en alder af 10 år, og hun havde også dårlige hofter, men hun klarede operation og genoptræning super flot.

 

Inca er jo ung, hun skal nok klare den.

 

Det er jeg glad for at høre, håber og tror også på hun nok skal klare den :) Hun har heldigvis stærke muskler som kan holde lidt sammen på det hele..

 

Jeg har en veninde, som har en ruhåret hønsehund der sprang korsbåndet i en alder af 1 1/2 år. Den blev opereret og gik til genoptræning bl.a. i waterwalker. Den løber nu frisk omkring og er snart 6 år - når den ind imellem viser tegn på "træt" bagben får den akupunktur og massage og er så klar igen.

 

Det var en hård tid da den ikke måtte løbe og kun luftes i snor, men derfra gik det godt!

 

Held og lykke med din hund, håber alt går som det skal.

 

Ser lige du bor i Valby - lov mig du ikke lader Kbh.Dyrehospital operere....hvis du vil vide hvorfor kan jeg skrive det på en privat besked.

 

Årh det lyder også fantastisk! Heldigvis elsker Inca vand og elsker at svømme, så jeg glæder mig til waterwalking og svømning, det skal nok blive godt så snart vi er ovre det værste med operation og smerter :)

 

Og nej jeg vælger bestemt ikke Kbh! :shock: Tror det bliver Jens Sejer fra Roskilde eller Ken Lindeblad fra Faxe dyrehospital...

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv en kedelig besked.. :bighug:

Jeg har god erfaring med Ken Lindeblad på Faxe dyrehospital (dog ikke korsbåndsoperation). Her også hørt godt om Claus Sloth, men har ikke selv brugt ham.

 

Krydser fingre for at Inca bliver så god som ny.. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Nu er vi snart ved 2-års dagen for Incas skade, og vi har lige været ved dyrlægen i dag til sundhedstjek. Hendes knæ er i super form og dyrlægen roste os/hende i dag for det store stykke arbejde vi har lagt i genoptræningen :-) En af mine største ønsker har altid været at Inca skulle være besøgshund, men efter hendes skade har det naturligt nok været ude af billedet. Spurgte dog i dag om dyrlægen mente det var forsvarligt, og det mente hun bestemt det var, så nu har jeg tilmeldt os til session 1. november :lun: Håber sådan at hun bliver godkendt, hun ville elske det!

Det forhold hun nåede at opbygge med min far inden hans død, var helt fantastisk, hun er så god til at læse mennesker og reddede også hans liv 2 gange :lun: Og så har hun jo omvendt min mors angst for hunde til 110% ren kærlighed, "Bedste's pige" :hjerte:

FB_IMG_1475884313693.jpg

 

FB_IMG_1475884306431.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Inca kan blive en fantastisk ambassadør for vores søde mulehunde :lun:

Ønsker jer al mulig held og lykke med projektet :5up:

 

Tusind tak, og ja det kan hun nemlig :lun: ville ønske at flere kunne få øjnene op for hvor dejlige hunde de er, så man ikke får alle de dumme kommentarer med på vejen :roll: I sidste uge gik vi tur på hovedgaden her i byen, og Inca ser en mand der kigger på hende. Hun begynder at logre helt vildt og sige hendes chewbacca lyde, og da han så går forbi spørger han om hun bider, så fortæller jeg ham at hun bare rigtig gerne vil hilse, hvorefter han siger "Den ser drabelig ud" og går videre :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...