Hop til indhold

Til minde om Lily-pie


Kirsten90
 Share

Recommended Posts

En sød og sjov hundepige, der yndede at leve livet farligt er i dag rejst til regnbuebroen. Det skete meget pludseligt og under meget tragiske omstændigheder.

 

Futte og Lily var gået med Mikkel ovenpå. De hyggede og legede men pludselig falder Lily ned at trappen. Mikkel skynder sig naturligvis ned til hende - Hun virker lidt omtumlet, bider ham faktisk to gange i hånden. Han tager hende op og undersøger hende. Hun er lidt sløv, men virker ellers ok - Alt tyder på en relativt harmløs hjernerystelse. Han ringer til mig og jeg skynder mig hjem fra job da jeg synes at jeg skal se hende når hun er faldet på den måde. Inden jeg når hjem bliver hun dog akut dårlig og Mikkel tager straks afsted mod dyrlægen. De er dog ikke nået langt inden hun helt stopper med at trække vejret, og al form for livredende førstehjælp var forgæves.

 

Min smukke pige venter nu på mig ved regnbuebroen. Jeg har grædt nonstop i de sidste 3 timer. Jeg er i chok, jeg er ulykkelig og jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal kunne leve uden Lily ved min side.

 

Lily havde så meget dybde i sin personlighed. Mange hunde er styret af deres basale behov - Lily virkede mere til at være styret af hendes følelser. Hun forstod vores følelser bedre end nogen anden hund jeg har kendt. Hun var så lækker at selv hendes pels duftede af blomster. Jeg kan med sikkerhed sige at jeg aldrig har mødt en hund som Lily.

 

2015-09-26 11.56.26.jpg

 

Min smukke dejlige Lily. Du har været meget igennem i dit korte liv. Jeg vidste godt at du nok ikke ville blive gammel, men havde aldrig troet at du ville forlade os så pludseligt. Jeg elsker dig for evigt!

 

Du vil altid have en særlig plads i mit hjerte.

 

IMG_4100 (2).jpg

Lily 7/5-13-19/12-15

2015-10-09 12.26.24.jpg

2015-10-15 09.48.20.jpg

2015-11-15 19.56.33.jpg

2015-11-17 10.24.41.jpg

2015-12-05 12.51.52.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak alle sammen <3 Jeg ved slet ikke lige hvordan jeg skal komme videre... Jeg har heldigvis Futte, men han virker lidt forvirret og rastløs selv.

 

Mine svigerforældre var så søde at tage min kærestes børn i går og i nat (de var heldigvis ikke hjemme da det skete), og vi skal snart hente dem. Lige nu synes jeg dog slet ikke at jeg kan være noget for dem. Især den lille af dem og Lily var enormt tætte og de elskede begge når hun om natten listede ind i deres senge.

 

Alt minder mig om hende. Stederne hvor vi går tur, hendes spil i skuffen med godbidder, hendes tomme halsbånd, hendes taske, hendes jakke, sele og snor. Jeg tuder nonstop.

 

Min første irationelle tanke var at så skulle jeg bare have en ny... Men man kan jo ikke få en ny Lily. Og jeg havde desuden lovet mig selv at jeg aldrig igen skulle have hverken tæve eller terrier. Lige nu mangler jeg bare hendes femininitet og nærvær. Selv om hun ikke fyldte ret meget i et rum er der decideret tomt uden hende og tanken om at jeg aldrig skal se hende igen giver mig kvalme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen, tak alle sammen. Det varmer virkelig meget her i den hårdeste tid af alle.

 

Faktisk var planen at Lily og Futte skulle med os til jul i det nordjyske... Jeg kan slet ikke rumme at det nu kun er Futte der skal med.

 

Det er et stort traume at miste et elsket familiemedlem så brat. Det gør mig virkelig ondt for dig! :cry:

 

Men jeg tænker om hun mon ikke har haft en hjerneblødning, epileptisk anfald el. lign. inden faldet fra trappen. Det sker ikke tit at en voksen, rask hund falder så uheldigt, at den dør af det :hmm:

 

Nej, jeg tror faktisk bare at hun har været i fjollehumør. Det er ikke så tit at hun fjoller og leger med Futte, men når hun endelig gør går hun all-in. Trappen er lakeret træ - Jeg havde aldrig overvejet hvor glat og farlig den er. Mikkel (han var hjemme, jeg var på job) fortalte at hun tumlede ned og han så hvordan hun "slaskede" ind i vægen hvor trappen drejer, hun har formentlig været mere eller mindre bevidstløs der.

Jeg er sikker på at hun har slået hovedet på vej ned og fået en blødning under hjerneskallen der har slået hende ihjel. Det var stille og helt uden drama (så meget uden drama som det kan være når hunden pludselig stopper med at trække vejret når man egentlig bare troede at den var omtumlet). Der var mange tegn på at hun var neurologisk påvirket.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

I går kunne min smukke hundepige være blevet 3 år.

Jeg forsøgte at distrahere mig selv med hygge med min familie i Nordjylland, zootur med ungerne og min barndomsveninde og klip og vask af hendes kuldbror Arne, som bor ved mine forældre... Og alligevel endte jeg med at græde mig selv i søvn, selv om det stort set ikke havde fyldt i løbet af dagen.

 

Det er snart 5 måneder siden at Lily forlod mig. Savnet er der stadig, sorgen er ubærlig men det er dog blevet lettere at nyde minderne om de dejlige tider vi har haft og der er endda uger hvor jeg slet ikke græder over hende mere - i hvert fald ikke med tårer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...