Hop til indhold

Isabelle - præsentation af mig


Isabelle
 Share

Recommended Posts

Voila - en længere svada af en præsentation:

 

Jeg er en gammel kone på snart 60 :shock: Det prøver jeg at vænne mig til. He he. Af profession er jeg lærer. Jeg er gift og har tre børn (dog ikke med ham, jeg er gift med). Jeg har to børnebørn og et tredje på vej.

 

I 2005 besluttede jeg, der ellers var kattemenneske, at få en hund. Valget faldt på eurasieren, da både sindet og udseendet lød til at passe perfekt. Jeg fandt en opdrætter, der ventede hvalpe, og et par måneder efter hentede jeg en lille Lina i Rødby. Egentlig var mit førstevalg en border, men da jeg læste, at to timers lufteture IKKE var nok. Der skulle også en masse mentaltræning til, måtte jeg erkende egne begrænsninger. Jeg var for doven til en border.

 

Lina var og er alt, jeg kunne ønske mig. Som kattemenneske var jeg ikke vild med at skulle opdrage. Det behøvede jeg, stort set, ikke med Lina. Hun lærte de basale ting nærmest af sig selv. Hun var med mig altid - også på arbejde på en specialskole. Her var hun ansat som pædagoghund og var genial til sit arbejde :lun:

 

Da Lina var et års tid flyttede vi sammen med min nuværende mand. Da Lina var to begyndte tanken om opdræt at melde sig. Hun havde gennemgået alle sundhedsundersøgelser med perfekt resultat og var udstillet med tilfredsstillende resultat. Vi søgte kennelmærke og gik i gang med at finde en fin hanhund. Lina fik sit første kuld hvalpe den 11. april 2008. Vi beholdt Kela fra dette kuld. Da det var helt og aldeles vidunderligt at have hvalpe - og alle syv faldt godt ud, fik Lina endnu to kuld med et års mellemrum.

 

Det var sjovt at opleve Linas og Kelas forskelligartede temperamenter. Lina var rolig og lidt flegmatisk. Kela var indbegrebet af begejstring - en fjantet ulveunge. De to havde det skønt sammen.

 

Som tre-årig fik Kela sit første kuld - fire lækre små bamser. I 2014 fik hun sit tredje og sidste kuld - syv skønne små. Vi beholdt Fie fra dette. Nu fik vi lov at prøve kræfter med endnu et temperament. Frøken Fie er både en vildbasse og en sensitiv lille hund. Hun er en hoppebold, en racerløber, et legebarn og en udsøgt kælepotte. Om hun skal have hvalpe, ved jeg endnu ikke. Hendes sundhedsresultater er perfekte, men jeg er ikke 100% sikker på, om sindet er godt nok til avl - om hun er for sensitiv. Fremmede mænd er hun fx ikke helt tryg ved. Hun er vildt nysgerrig overfor dem, men røre hende skal de ikke - medmindre de altså har godbidder :genert: Hendes yndlingsmennesker (når det gælder fremmede) er børn.

 

- Og her er så en lille film med Lina og hendes tredje kuld hvalpe.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...